„Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия” по НПВУ
Общ бюджет по процедурата:
30 600 000 лв.
- За колко може да се кандидатства (размер на помощта):
Минимален размер на финансиране: 3 000 лв.
Максимален размер на финансиране: 20 000 лв.
Процент на съфинансиране: 100%
НЕ е допустимо съфинансиране на разходи за изпълнение на инвестициите от страна на кандидатите
Основни критерии за допустимост по тази процедура ще включват:
- Кой може да кандидатства (допустими кандидати):
– търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите, или да са действащи адвокатски дружества по смисъла на Закона за адвокатурата
– Микро, малки и средни предприятия, които имат минимум три приключени финансови години (2019, 2020 и 2021 г.);
– регистрирани не по-късно от 31.12.2019 г.
Да са реализирали нетни приходи от продажби за 2021-ва финансова година, както следва:
Микропредприятие ≥ 41 000 лева
Малко предприятие ≥ 82 000 лева
Средно предприятие ≥ 123 000 лева.
Да имат средносписъчен брой на персонала за 2021 г., който е ≥ 1 заето лице (Отчет за заетите лица, ред 1001 + 1400+ 1600).
Кой НЕ може да участва:
- НЕ могат да участват и да получат безвъзмездно финансиране предприятия, чиято основна икономическа дейност попада в следните сектори и раздели съгласно КИД-2008:
сектор А „Селско, горско и рибно стопанство”;
– сектор В „Добивна промишленост”;
– сектор С „Преработваща промишленост”, раздел 10 „Производство на хранителни продукти” и раздел 11 „Производство на напитки”, както следва:
- 1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
- 2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
- 3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
- 4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
- 5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
- 81. „Производство на захар”;
- 83. „Преработка на кафе и чай”;
- 84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
- 91. „Производство на готови храни за животни”;
- 02. „Производство на вина от грозде”;
- 03. „Производство на други ферментирали напитки”;
- 06. „Производство на малц”.код С16.10 „Разкрояване, рендосване и импрегниране на дървен материал“ от КИД-2008
– сектор F „Строителство”;
– сектор Р „Образование”;
– сектор Q „Хуманно здравеопазване и социална работа”:
- раздел 87 „Медико-социални грижи с настаняване”;
- раздел 88 „Социална работа без настаняване” от сектор.
– сектор J „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти, далекосъобщения”:
- раздел 62 „Дейности в областта на информационните технологии”;
- раздел 63 „Информационни услуги”.
– сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент (ЕС) № 1379/2013 ;
– сектора на първичното производство на селскостопански продукти;
– преработката и продажбата на селскостопански продукти, в следните случаи:
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия, или
- когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.
– преработката и/или маркетинга на горски продукти .
– редприятие, получило ваучер по процедура BG16RFOP002-2.083 „Ваучерна схема за предоставяне на услуги за информационни и комуникационни технологии“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020.
- За какво може да се кандидатства (допустими дейности):
– Група I. ИКТ услуги/решения за дигитален маркетинг, платформи, уебсайтове и мобилни приложения:
– Създаване на онлайн магазин
– Регистрация на търговска марка в България и/или в Европейския съюз за създадения онлайн магазин
– Създаване на корпоративен уебсайт
– Регистрация на търговска марка в България и/или в Европейския съюз за създадения корпоративен уебсайт
– Маркетинг в социални медии (social media marketing), включително управление на PPC (pay-per-click) реклама
– Група II. ИКТ услуги/решения за оптимизиране на управленските, производствените и логистичните процеси:
- Въвеждане на Система за управление на ресурсите (ERP система)
- Въвеждане на Система за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM система)
- Въвеждане на модул/система за управление на веригата за доставки на суровини/материали/компоненти/продукти за производствения процес
- Въвеждане на модул/система за управление на складовото стопанство (WMS)
- Въвеждане на модул/система за управление на производството
- Въвеждане на модул/система за управление на продажбите на дребно (Point-of-Sale система)
- Въвеждане на система за бизнес анализи (Business Intelligence система)
- Въвеждане на Система/платформа за вътрешнофирмени обучения на служители от разстояние в електронна среда
– Група III. ИКТ услуги/решения за осигуряване на киберсигурност в предприятията:
– Въвеждане и сертифициране на система за управление на сигурността на информацията съгласно
изискванията на международния стандарт БДС ISO/IEC 27001;
- Изграждане на система за защита на информацията в локална мрежа;
- Изграждане на система за архивиране на информация;
- Изграждане на система за управление на съхранението и споделянето на информация;
Допустими са една или повече от услугите/решенията .
- Максимална продължителност на проектите: 12 месеца.
- Необходими документи за кандидатстване и за предварителна оценка:
- Отчет за приходите и разходите – във формат, подаван към НСИ – за 2019, 2020, 2021;
- Счетоводен баланс – във формат, подаван към НСИ – за 2019, 2020, 2021;
- Отчет за заетите лица – – във формат, подаван към НСИ – за 2019, 2020, 2021;
- Справка за предприятието, част от ГФО за 2021 / Код на основна икономическа дейност за 2021 г. съгл. НСИ;
- Начален и краен срок за кандидатстване:
Начален срок: 17.10.2022 г. 13:30 ч.
Краен срок: 19.12.2022 г. 16:30 ч.
№ | ИКТ услуга/решение | Минимален обхват/функционалности и допълнителни хардуерни елементи: |
Група I. ИКТ услуги/решения за дигитален маркетинг, платформи, уебсайтове и мобилни приложения: | ||
1. | Създаване на онлайн магазин | Минимален обхват/функционалности: • Система за управление на съдържание и продукти, която позволява организацията самостоятелно да извършва промени; • Наличие на функционалност за продуктови филтри; • Наличие на функционалност за свързани продукти; • Спазване на изискванията за информационна сигурност, извършена проверка за SQL injection, използване на криптиране на HTTPS (например TLS 1. 2 или по-нов); • Възможност за многоезичност – минимум 2 езика; • Чат бот / Чат система за комуникация с клиенти; • Адаптивен (responsive) дизайн, поддържащ различни размери на екраните на посетителите; • Регистриран собствен домейн; • Разработена интегрирана политика за поверителност на личните данни, включително политика за бисквитки в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 г. относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (GDPR); • Интегрирана система за електронни плащания (като например плащания с банкови карти и/или други); • Имплементирани инструменти за анализ на поведението на потребителите; • Изградено базово SEO (Search Engine Optimization) – минимум SEF URLs, Breadcrumps и мета данни за всяка страница. |
ВАЖНО:
- В минималния обхват на всички ИКТ услуги и решения от Групи I, II и III (с изключение на услугите по т. 2 и т. 4 от Списъка по-горе) е включено предоставянето на обучениe за служителите на предприятието-кандидат за работа с внедрените ИКТ решения от страна на избрания изпълнител на съответната ИКТ услуга/решение.
- В случай, че предложенията за изпълнение на инвестиции включват въвеждане на система за управление на ресурсите (ERP система), посочена в т. 6 от Списъка по-горе, то не е допустимо включването на услуги/решения за въвеждане на отделните модули/системи, посочени в т. 8, 9 и 10 от Списъка. Предложенията могат да включват или услуга/решение за въвеждане на цялостна ERP система (т. 6 от настоящия Списък) или услуги/решения за въвеждане на отделните модули/системи, посочени в т. 8, т. 9 и т. 10 от Списъка.
- Дейностите за регистрация на търговска марка в България и/или в Европейския съюз (т. 2 и т. 4 от Списъка по-горе) са допустими само в случай, че предложението за изпълнение на инвестиция включва създаване на онлайн магазин и респективно създаване на корпоративен уебсайт:
- ако предложението включва създаване на онлайн магазин, то по преценка на кандидатите е допустима услугата по т. 2 от Списъка;
- ако предложението включва създаване на корпоративен уебсайт, то по преценка на кандидатите е допустима услугата по т. 4 от Списъка.
Предложения, включващи единствено услуга за „Регистрация на търговска марка в България и/или в Европейския съюз за създадения онлайн магазин“ (т. 2 от Списъка) и/или услуга за „Регистрация на търговска марка в България и/или в Европейския съюз за създадения корпоративен уебсайт“ (т. 4 от Списъка) са недопустими по процедурата.
- По процедурата не могат да се придобиват хардуерни елементи, които не са включени в минималния обхват и не са изрично изброени като допълнителни хардуерни елементи, необходими за въвеждането на съответната услуга/решение съгласно Списъка по-горе.
- В случай, че инвестицията включва услуга/решение за “Маркетинг в социални медии (social media marketing), включително управление на PPC (pay- per-click) реклама”, допустими са само разходите за управление на профилите и рекламните кампании съгласно минималния обхват, описан в Списъка по-горе. Не са допустими разходите за промотиране на съдържание и за реализация на рекламните кампании в социални медии, мрежи,търсачки.
Приложение 13 „Заявени услуги и решения съгласно Списъка на допустимите услуги и решения в областта на ИКТ“ | ||||
ИКТ услуга/решение | Избор на ИКТ услуга/решение | Количество | Мерна единица (бр.) | Пределна (максимална) цена, определена от СНД след проведено пазарно проучване (лв. без ДДС) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Група I. ИКТ услуги/решения за дигитален маркетинг, платформи, уебсайтове и мобилни приложения: | ||||
1. Създаване на онлайн магазин | 1 | бр. | 10 700 лв. | |
2. Регистрация на търговска марка в България и/или в Европейския съюз за създадения онлайн магазин | 1 | бр. | 4 700 лв. | |
3. Създаване на корпоративен уебсайт | 1 | бр. | 8 000 лв. | |
4. Регистрация на търговска марка в България и/или в Европейския съюз за създадения корпоративен уебсайт | 1 | бр. | 4 700 лв. | |
5. Маркетинг в социални медии (social media marketing), включително управление на PPC (pay-per-click) реклама – 1 300 лв. на месец | 1 | бр. | 15 600 лв. | |
Група II. ИКТ услуги/решения за оптимизиране на управленските, производствените и логистични процеси | ||||
6. Въвеждане на Система за управление на ресурсите (ERP система) | 1 | бр. | 20 000 лв. | |
7. Въвеждане на Система за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM система) | 1 | бр. | 20 000 лв. | |
8. Въвеждане на модул / система за управление на веригата за доставки на суровини/материали/компоненти/продукти за производствения процес | 1 | бр. | 20 000 лв. | |
9. Въвеждане на модул / система за управление на складовото стопанство (WMS) | 1 | бр. | 20 000 лв. | |
10. Въвеждане на система/модул за управление на производството | 1 | бр. | 20 000 лв. | |
11. Въвеждане на модул / система за управление на продажбите на дребно (Point-of-Sale система) | 1 | бр. | 18 000 лв. | |
12. Въвеждане на система за бизнес анализи (Business Intelligence система) | 1 | бр. | 19 000 лв. | |
13. Въвеждане на система/платформа за вътрешнофирмени обучения на служители от разстояние в електронна среда | 1 | бр. | 18 000 лв. | |
Група III. ИКТ услуги/решения за осигуряване на киберсигурност в предприятията | ||||
14. Въвеждане и сертификация на Система за управление на сигурността на информацията съгласно изискванията на международния стандарт БДС ISO/IEC 27001 | 1 | бр. | 19 000 лв. | |
15. Изграждане на система за защита на информацията в локална мрежа | 1 | бр. | 20 000 лв. | |
16. Изграждане на система за архивиране на информация | 1 | бр. | 18 000 лв. | |
17. Изграждане на система за управление на съхранението и споделянето на информация | 1 | бр. | 20 000 лв. | |
Общо заявено безвъзмездно финансиране в лв.: | ||||
(не по-малко от 3 000лв. и не повече от 20 000лв.) |
Консултaция по проектите от Consult Hub
Какво можем да направим за Вас?
- Да обсъдим конкретните нужди на вашия бизнес и да предложим на й-подходящата програма и процедура
- Да оценим доколко вашата фирма и проектна идея отговарят на изискванията на дадена програма
- Разработваме предложението
- Съдействаме с изготвяне и окомплектоване на документи при сключването на договора за безвъзмездна помощ
- Извършваме управлението на вече одобрения за финансиране, съобразно правилата на финансиращата програма
Поставяме фокус върху резултата, законосъобразността и ефекта
Свържете се с нас за повече информация и консултация по европейски програми!